Інститут Конфуція
Вінницького національного технічного університету
文尼察国立技术大学孔子学院

ЗНАННЯ. ОСВІТА. ОСВІЧЕНІСТЬ
5-а міжнародна науково-практична конференція у Вінницькому національному технічному університеті відбулася за сприяння Інституту Конфуція ВНТУ

Пендемія внесла корективи в формат зустрічі. Спілкування з гостями відбувалося online. Проте, це не стало на заваді активному обговоренню гострих проблем вищої освіти України.

З словами привітання звернулися до учасників конференції ректор ВНТУ проф. В. В. Грабко та проректор з науково-педагогічної роботи і соціальних комунікацій С. Г. Денисюк.

Модератором конференції виступив А. І. Теклюк, директор Інституту Конфуція ВНТУ.

Одним із перших прозвучав виступ П. Ю. Сауха, доктора філософських наук, професора, академіка-секретаря Відділення вищої освіти НАПН України. Доповідач звернув увагу «на евристичному потенціалі філософії в освітньому проблемному полі» (П. Ю. Саух), поставив під сумнів виокремлення «філософії освіти» в окрему галузь та застеріг від «простого запозичення чужих зразків» (П. Ю. Саух).

Директор ГО «Інституту філософії, логіки і соціології» В. Л. Петрушенко аргументував позицію, згідно з якою підпорядкування вищої освіти прагматичним інтересам, жорстка регламентація наукової діяльності утруднюють інтелектуальний розвиток студентів та творчість в науці. Дещо контроверсійним є погляд автора на поняття «компетентність».

У виступах доповідачів (І. В. Чорноморденка, В. П. Чудакової, Ю. О. Мєлкова та ін.) постійно лунали тези щодо духовних цінностей особистості, суб`єктного підходу в вищій освіті, відповідальності студента за власну освітню траєкторію.

Окрема секція конференції була присвячена питанням якості освіти та академічній доброчесності як ключовим вимогам функціонування та розвитку національної системи вищої освіти.

Вперше були представлені наукові розвідки щодо специфіки системи освіти в Китайській Народній Республіці та ролі філософської традиції для розбудови сучасного змісту та методів виховання молодого покоління здобувачів освіти.

Представлені доповіді викликали жваву дискусію та дослідницький інтерес учасників науково-практичної конференції.

Ряд пропозицій, запропонованих у доповідях, мають важливе практичне значення як для розвитку науковоїдіяльності, так і організації освітнього процесу.

Олена СЛОБОДЯНЮК,
завідувач сектору розвитку персоналу та практик академічної доброчесності