ЯКІСТЬ ОСВІТИ У ВНТУ: ШЛЯХИ ЗРОСТАННЯ
Діалог адміністрації, викладачів, студентів, стейкхолдерів
Директор Інституту Конфуція ВНТУ Анатолій Теклюк та співдиректорка з китайського боку Ван Хайчжень взяли участь у роботі ІІІ-ї Академічної асамблеї Вінницького національного технічного університету.
Для освіти надзвичайно важливою є певна тяглість, своєрідна спадковість у закладі освіти, відповідні традиції, які визначають ключові координати руху учасників. Є подібного роду традиції і в нашому університеті, деякі з них мають десятилітні історії, а деякі формуються. Однієї з нових традицій ВНТУ є проведення Академічних асамблей, перша з яких була проведена в 2019 році.
Цьогорічна асамблея була присвячена темі якості освіти. В дискусійних панелях взяли участь представники адміністрації, викладачі, експерти НАЗЯВО, студенти та стейкхолдери.
Модератором панельних дискусій був директор Інституту Конфуція Анатолій Теклюк, який задавав тон дискусії і спрямовував її на відповідні питання:
- Який фактор, на вашу думку, є визначальним для підвищення якості освіти в ВНТУ?
- Яка проблема є актуальною для підвищення професійно-педагогічної компетенції?
- Які освітні практики тих ЗВО, в яких ви проводили експертизу, ви відзначили як успішні, і які варто мультиплікувати в інших закладах України?
- На які «сильні» сторони ВНТУ варто опиратися, щоб підсилити інституційну спроможність?
- Які форми організації навчання (лекція, практичне/лабораторне заняття) важчі для підготовки та проведення в дистанційному форматі?
- Які нові можливості відкрилися під час нових форм навчання?
- Наскільки випускники задоволені освітою, яку здобули в ВНТУ?
- Чого очікують від випускників ВНТУ роботодавці?
Серед визначальних чинників, які впливають на якість освіти, на думку учасників Асамблеї, вмотивованість здобувачів вищої освіти щодо опанування своєї професії, саморозвиток викладача, одним з ключових елементів, якого має стати академічна мобільність викладачів. Відповідно до цього варто створити в університеті певні стимули для викладацького складу, а також проаналізувати причини слабкої вмотивованості частини студентів щодо навчання й мінімізувати цей негативний фактор.
Співдиректорка Інституту Конфуція ВНТУ з китайського боку Ван Хайчжень розповіла про особливості освітнього процесу, про взаємодію університетів із виробничими структурами, вона наголосила, що першочерговість в підготовці майбутніх фахівців морально-гуманістичної компоненти, що вони мають бути передусім відповідальними громадянами.
Загалом, було відзначено, що якість освіти багатокомпонентний феномен і потребує одночасної роботи по кількох напрямках. По-перше, це інституційне забезпечення (відповідна політика університету, нормативні акти та відповідальні структури за якість освіти), по-друге, належне й швидке реагування на запити від стейкхолдерів (роботодавців, студентів, громади) щодо корекції освітніх програм, по-третє, мотивація студентів до навчання, по-четверте, компетентність викладачів (яка має постійно вдосконалюватись).