Інститут Конфуція
Вінницького національного технічного університету
文尼察国立技术大学孔子学院

ЯКІСТЬ ОСВІТИ У ВНТУ: ШЛЯХИ ЗРОСТАННЯ
Діалог адміністрації, викладачів, студентів, стейкхолдерів

Директор Інституту Конфуція ВНТУ Анатолій Теклюк та співдиректорка з китайського боку Ван Хайчжень взяли участь у роботі ІІІ-ї Академічної асамблеї Вінницького національного технічного університету.

Для освіти надзвичайно важливою є певна тяглість, своєрідна спадковість у закладі освіти, відповідні традиції, які визначають ключові координати руху учасників. Є подібного роду традиції і в нашому університеті, деякі з них мають десятилітні історії, а деякі формуються. Однієї з нових традицій ВНТУ є проведення Академічних асамблей, перша з яких була проведена в 2019 році.

Цьогорічна асамблея була присвячена темі якості освіти. В дискусійних панелях взяли участь представники адміністрації, викладачі, експерти НАЗЯВО, студенти та стейкхолдери.

Модератором панельних дискусій був директор Інституту Конфуція Анатолій Теклюк, який задавав тон дискусії і спрямовував її на відповідні питання:

Серед визначальних чинників, які впливають на якість освіти, на думку учасників Асамблеї, вмотивованість здобувачів вищої освіти щодо опанування своєї професії, саморозвиток викладача, одним з ключових елементів, якого має стати академічна мобільність викладачів. Відповідно до цього варто створити в університеті певні стимули для викладацького складу, а також проаналізувати причини слабкої вмотивованості частини студентів щодо навчання й мінімізувати цей негативний фактор.

Співдиректорка Інституту Конфуція ВНТУ з китайського боку Ван Хайчжень розповіла про особливості освітнього процесу, про взаємодію університетів із виробничими структурами, вона наголосила, що першочерговість в підготовці майбутніх фахівців морально-гуманістичної компоненти, що вони мають бути передусім відповідальними громадянами.

Загалом, було відзначено, що якість освіти багатокомпонентний феномен і потребує одночасної роботи по кількох напрямках. По-перше, це інституційне забезпечення (відповідна політика університету, нормативні акти та відповідальні структури за якість освіти), по-друге, належне й швидке реагування на запити від стейкхолдерів (роботодавців, студентів, громади) щодо корекції освітніх програм, по-третє, мотивація студентів до навчання, по-четверте, компетентність викладачів (яка має постійно вдосконалюватись).